The End of My Shoe... (Last Episode)

The End of My Shoe... (Last Episode)

(Sekali lagi ini bukanlah aksen betawi, Malaysia!!!)

Setelah sekian lame berjalan, kami menemukan sebuah parit besar, dan tampaknya kami harus melompati itu parit. kawan saye lalu memulai dan dia berhasil. Selanjutnya saye dan event itu terjadi pule... "Cpyuk", saye pun tidak bise melompati itu parit. "Fer, aku kecebur", salah satu sepatu saye pun basah terkena lumpur dari parit itu & kawan saye dengan acuhnye tidak menghiraukan saye.

Rasanye malu sangat berjalan dgn sepatu berlumpur,bau,dan semua flavour busuk saye kire ada di situ. kami pun naik becak menuju ke pondok kawan saye. di perjalanan terkadang kami beberapa kali bersue dengan
polis
(bukan polis asuransi, tp polis+i) dan rasanye gelisah sangat kerena takut ketahuan bolos. kami juge bersue on the way dgn kawan satu sekolah (apa mereka bolos juaga ya??), mereka melihat kami dan anehnya saye hanye merespon dgn mengarahkan dua telunjuk saye ke arah kawan saye tu (seperti gaya sok asiknya Gusti di sitkom OB).

Akhirnye kami pun sampe pule di rumah salah satu kawan puan saye & beberapa menit kemudian the girls itu datang pule. After a long time pun, saye harus pulang dgn keadaan sepatu kayak tu, berlumpur.

Tetapi rase malu ini masih berlanjut, 1 bulan kemudian. 27 Juli 2006,sepulang sekolah saye bermain2 ke studio
band ( g bakal deh ak ke tpt itu lg) bersame kawan juge. untuk masuk ke dalam ruangan, kite harus melepas alas kaki, maka saye melepas sepatu saye bersama sepatu2 lainnye di luar ruangan.

Selama itu saye tidak mendapat firasat apapun, ttp selame di dalam kami melihat sekelompok anak sekolah yang melihat ke dalam ruangan melelui kaca nako.Bla..Bla..bla... kami pun berangkat pulang, ketika akan memakai sepatu, saye mencari sepatu saye dan hanya nampak sebuah sepatu saye sebelah kanan dan sebuah sepatu buluk sebelah kiri yang bukan punye saye. Saye pun bingung, sementara kawan2 saye hanya menertawakan saye.Saye pun menyimpulkan kalau sepatu saye dicuri orang. Untung saje ada seorang kawan yg meminjamkan sandal ke saye ( g mungkin kan pake sepatu sebelah kanan bagus , kiri buluk) walau sandal itu juge tidak begitu enak dipandang.

Itulah sebagian akhir hayat sepatu saye... yang telah membantu saye pergi kemana2, membantu saye melompati pagar dan melindungi kaki saye dari kotornya lumpur air parit. Selamat tinggal sepatuku dengan akhir yang mengenaskan , the end of my shoe hilang dicuri orang...

Comments

Popular Posts